Quan parlem de fer matemàtiques, molta gent reacciona amb pànic, rebuig, avorriment… Les matemàtiques més tradicionals ens feien que haguéssim de memoritzar un munt de receptes sense entendre què estem fent.
El món canvia i l’aprenentatge de les matemàtiques també s’havia de replantejar. Fer matemàtiques ens ha de servir per aprendre a afrontar els problemes amb eines i estratègies diverses, entenent què estem fent i sobretot gaudint de l’aprenentatge.
A ACESCO fem servir Innovamat, una proposta que ens ajuda a crear un espai on les nenes i els nens se senten a gust, on participen del seu aprenentatge en un ambient competencial, amb moltes converses matemàtiques i reptes engrescadors per resoldre.
En aquestes converses, els infants comparteixen estratègies i aprenen els uns dels altres. A més, descobreixen conceptes matemàtics tocant i experimentant.
Un altre punt fort és l’app d’Innovamat. És una pràctica motivadora i autònoma, on treballen al seu ritme i que s’adapta a la diversitat de cada infant. Aquesta activitat es fa un cop per setmana; després, les mestres reben informació acurada dels aprenentatges de cada un dels alumnes: quins conceptes han assolit o quins necessiten reforçar.
Aquesta transformació educativa en l’ensenyament de les matemàtiques que hem viscut a escola no ha deixat indiferent a ningú. Hem millorat la qualitat del procés d’ensenyament i aprenentatge, però sobretot hem creat un espai on tant alumnes com a mestres gaudeixen de fer matemàtiques.
Eva Chao
Tutora de 1r d’E.Primària